فراتر از دانسته هایت حرکت کن

دوره الکترونیک 2

دوره الکترونیک 2

الکترونیک ۲ ادامه و تکمیل کننده ی درس الکترونیک۱ و یکی از دروس اصلی مهندسی برق می باشد در این درس به طور مفصل به مدارات DC coupled مانند طبقه ی زوج دیفرانسیلی و کاسکود ، خواص آن ، برتری ، و تحلیل دقیق این مدارات  خواهیم پرداخت و در ادامه به ساخت تقویت کننده با این مدارات میپردازیم . در مبحث بعدی آیینه ی جریان و بار فعال را خواهیم که داشت که در ابتدا با نحوه ی پیاده سازی منابع جریان شروع و با تحلیل آیینه جریان و انواع آن مانند ویدلر ؛ ویلسون و.. ادامه میابد  در انتهای این بخش نیز کاربرد بار فعال، علت و نحوه ی استفاده از ان را خواهیم داشت در فصل بعدی انواع طبقه های خروجی یک تقویت کننده ، نحوه ی اتصال آنها و انواع کلاس های آن را بررسی و تحلیل میکنیم و به تحلیل خواص آن مانند بهره و راندمان میپردازیم .
در مبحث بعد به مهم ترین بخش این درس یعنی فیدبک میرسیم که یاد میگیرم که چگونه مدارتی بهتر ، پایدار تر و با خواص بهتری بسازیم . این فصل با مباحثی مثل انواع فیدبک ، انواع سیستم ها (حلقه بسته و حلقه باز ) بررسی خواص هر کدام و انواع توپولوژی های فیدبک ادامه میابد
در آخر نیز به مبحث تنظیم کننده های ولتاژ میرسیم و میبینم که سیستم هایی که در فصل قبل آموختیم چگونه در اینجا ظاهر می شوند در این فصل ابتدا با دیود زنر آشنا می شویم و کاربرد آن را در تنظیم کننده ها بررسی می کنیم  در ادامه نیز به به انواع مدل های تنظیم کننده اعم از تنظیم کننده های سری و موازی و بررسی خواص آنها خواهیم پرداخت . با استفاده این مفاهیم جدید می توانیم درک و دیدگاه جدیدی را نسبت به تکنولوژی الکترونیک پیدا کنیم مفاهیمی که امروز در حوزه های روز تکنولوژی مانند مخابرات ، مدارات مجتمع و کامپیوتر ها کاربرد دارند.

چرا باید الکترونیک ۲ یاد بگیریم:

امروزه تکنولوژی با سرعت سر سام آوری در حال پیشرفت است و حوزه ی الکترونیک نیز از این قاعده مستثنی نیست به همین دلیل لازم است تا در مفاهیم بنیادی و پایه ایی که سنگ بنای تکنولوژی های مدرن امروزی هستند مانند مخابرات بی سیم ، VLSI و غیره به تسلط کامل دست یابیم. درس الکترونیک ۲ به بررسی و تکمیل مفاهیم پایه ایی که در الکترونیک ۱ آموختیم میپردازد که از اهمیت بالایی برخوردار است و برای ورود به حوزه های تکنولوژی روز و با اهمیت بالا مسلط بودن بر مسائل بنیادی امری ضروری می باشد به همین دلیل ضروری است که دانشجو بر مباحث و مسائل این درس علاوه بر الکترونیک ۱ مسلط شود.

استاد مهندس علی باهک

مدرس دوره

وضعیت دوره

درحال ثبت نام

مدت زمان دوره

12جلسه 

شروع دوره

—-

پشتیبانی

24 ساعته

پیش نیاز

الکترونیک 1

نوع دوره

حضوری/آنلاین

سرفصل های دوره
  • معرفی کاسکود و مدارات
  • Coupled DC
  • آیینه جریان و بار فعال
  • طبقه ی خروجی
  • تقویت کننده های عملیاتی فیدبک
  • تنظیم کننده های ولتاژ

دیدگاهتان را بنویسید

preloader
لطفا صبرکنید...
برای مشاوره و خرید دوره اطلاعات خود را وارد کنید کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت